Mijn vele onderzoekingen!!!
Stamboomonderzoek
Plaats reactie

Hebra

Nieuwe bezoeker
Nieuwe bezoeker
Antw.: 6
Do Feb 28, 2008 3:29 am Reageer met quote

Begin 1994 ben ik gestart met Stamboomonderzoek.
Allereerst naar de familienaam Hegen, maar later ook diverse andere namen, waaronder vooral de vrouwelijke lijnen.
Het totale bestand bestaat nu uit ongeveer 445.000 personen.

Van o.a. de navolgende namen is uitgebreide informatie verzameld:

van den Bosch, de Bruyn (Dubbeldam), Dekkers (zie Genealogie), Emmelot (Utrecht), Goudsbloem (Zuid-Holland), Hegen/Heegen, Hordijk (Hoeksewaard), Lelieveld, Pleit, Provily (Noord-Brabant), Roest , Schippers, Stam, van der Stelt (vele varianten , ook Stel i.s.m. A.J.van der Stelt), in ’t Veld, Verhoeven, Visser (Hoeksewaard/Ysselmonde), de Vries (Smilde/Drenthe), de Waard (Zwijndrecht e.o.), van Wingerden (Zwijndrecht e.o.), van Wijk (Noord-Brabant), Zijlstra (Friesland) en uiteraard nog heel wat andere namen door geheel Nederland en daarbuiten.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage

Advertentie

douwe

Superlid
Superlid
Antw.: 11361
Do Feb 28, 2008 5:26 am Reageer met quote

komen de familienaam Germs ook bij je voor?

Je hebt denkers en je hebt doeners. De ergste zijn de denkers die denken dat ze wat doen!
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Tabe.1

Regelmatige bezoeker
Regelmatige bezoeker
Antw.: 87
Do Feb 28, 2008 12:46 pm Reageer met quote

Goedemorgen Hebra.
leuk weer een forumlid die genealogie als hobby heeft.
Zelf ben ik rond 1980 begonnen met de DOLSTRA's. Daar aan verwant de naam DOL en Dalstra. Sinds februari 2002 houd ik alles bij in een website www.dollenindetijd.nl
Heb je jouw informatie beschikbaar op een website?
Groeten
Tabe

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail

Hebra

Nieuwe bezoeker
Nieuwe bezoeker
Do Feb 28, 2008 1:01 pm Reageer met quote

Hallo Tabe en Douwe?,

Er staat de nodige info op mijn site: www.hegen.info maar niet alles.

Ik ben op dit forum terecht gekomen, door Tabe's mededeling op het Tsjechieforum.

Ik heb geen Germs in mijn bestanden zitten.

Groet
Jan

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage

macbeth

Nieuwe bezoeker
Nieuwe bezoeker
Antw.: 16
Vr Mrt 14, 2008 5:43 pm Reageer met quote

hallo Hebra
heb je al deze namen schriftelijk of op de computer verzameld staan? wat een klus.
zou graag wat meer van je systeem van zoeken en opschrijven willen weten.
groetjes Yet.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Hebra

Nieuwe bezoeker
Nieuwe bezoeker
Za Mrt 15, 2008 12:57 am Reageer met quote

De gegevens zijn verkregen door te putten uit vele reeksen van stukken op velerlei gebied, die in het Rijksarchief in de provincie Drenthe in Assen te vinden zijn.

Maar ook plaatselijke archieven in Drenthe en ook daarbuiten, zoals Den Haag, Arnhem etc. werden geconsulteerd, terwijl ook in Duitsland o.a.in Schloss Augustusburg te Bruhl, onderzoek werd gedaan.

Daarnaast is er veel kennis ontleend aan een zeer groot aantal boeken en artikelen, die werden gevonden in o.a. bibliotheken en ook diverse plaatselijke uitgaven.
Dit staat ook o.a. op mij site onder www.hegen.info Genealogien/Hegen geschreven.

Vriendelijke groet.

Pagina 1 van 1

Plaats reactie