Hoe lang duurt schuldig? Het geval Rob Oudkerk.
Filosofie & wetenschap
Plaats reactie

NicolaasP

Superlid
Superlid
Antw.: 6072
Do Jun 07, 2018 9:06 am Reageer met quote

Rob Oudkerk doet een gooi naar het burgemeesterschap in Amsterdam zo werd gister bekend.
Wie is Rob Oudkerk.
Huisarts, gespreksleider van een debatprogramma op Radio 1, publicist, commentator, en... gewezen wethouder van Amsterdam. Hoezo gewezen. Omdat -ik citeer Kustaw Bessems: "hij (getrouwd en vader van twee kinderen) de tippelzone Theemsweg waar vooral slachtoffers van mensenhandel werkten enkele malen had bezocht. Terwíjl het college waarin hij zat dat probeerde aan te pakken (uiteindelijk door sluiting zone)".
Daarnaast bleek Rob in diezelfde tijd fervent cokesnuiver te zijn.
Rob Oudkerk heeft destijds toen dit zo'n 14 jaar geleden alles aan het licht kwam het boetekleed aangetrokken en is daar lang in blijven lopen, maar in 2009 toen Oudkerk toch weer naar een politieke functie begon te lonken sprak hij een zeer emotionele verklaring uit voor de camera's waarin hij betoogde dat hij die mensen die almaar iemand bleven veroordelen vanwege een fout uit het verleden verachtte. Een mens bestaat uit fases was zijn adagium: https://joop.bnnvara.nl/nieuws/video-matthijs-tegen-rob-oudkerk-jij-wordt-nooit-burgemeester
dwdd 2009
Toen maakte hij al bekend zijn zinnen op het burgemeesterschap van Amsterdam gezet te hebben, en nu blijkt dat opnieuw zo te zijn.

Op twitter levert het weer dezelfde furore op (schandalig zo'n ^&*$#!"@*&!, hoe haalt hij het in zijn hoofd! enz)

Wat vinden wij daarvan?

Zelf weet ik het nog niet goed. Ik gun hem het burgemeesterschap geloof ik wel, en ben dus eigenlijk wel goed in staat en bereid om 's mans verleden niet langer als een beletsel voor zo'n hoge publieke functie te zien. Maar het is moeilijk hierover een afweging op formule te zetten...

'Hate is never right, and love is never wrong.'

Roman Kent
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage

Advertentie

Pluk.1

Superlid
Superlid
Antw.: 4438
Do Jun 07, 2018 10:32 am Reageer met quote

Rob Oudkerk: 'Ik schaam me, toch wil ik burgemeester worden'

Ik vraag me serieus af of Oudkerk weet wat schaamte is.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

l.rozewater

Superlid
Superlid
Antw.: 3022
Do Jun 07, 2018 11:36 am Reageer met quote

Het uitdelen van een burgemeesterspost is "vriendjes politiek" dus rob word nooit burgemeester.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail

NicolaasP

Superlid
Superlid
Do Jun 07, 2018 2:40 pm Reageer met quote

Uiteraard. Amsterdam is een rode stad, dat zal wel altijd zo blijven (hoop ik) en dus heeft men hier zijn voorkeur voor een persoon van linkse signatuur. Vriendjes-politiek dus in de zin van sympathie voelen voor iemands persoon (karakter, uitstraling, charisma, persoonlijkheid) en voor zijn politieke kleur. Zo zal de burgemeester van een overwegend streng gereformeerde gemeente ook uitgekozen worden. Niet door een droog rekensommetje (hoe zou dat kunnen? wat zou je moeten/kunnen berekenen, wegen, calculeren?), maar door gevoelsmatige afwegingen.
Natuurlijk NIET vriendjespolitiek in de zin dat iemand familie van je is, of dat hij/zij een persoonlijke relatie met jou onderhoudt waardoor je een particulier belang zou kunnen hebben bij zijn/haar verkiezing

Roman Kent
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage

virgo

Stamgast
Stamgast
Antw.: 499
Do Jun 07, 2018 9:27 pm Reageer met quote

Toen ik mijn buurman vermoordde zat ik in een andere fase van mijn leven. Ik begrijp dus niet waarom al mijn buren sindsdien steeds verhuizen.
Waarom snapt niemand dat ik maar heel even een moordenaar was?

NicolaasP

Superlid
Superlid
Vr Jun 08, 2018 9:01 am Reageer met quote

Hoe groter de misdaad hoe moeilijker het worden zal die ooit te vergeten, bij een moord met voorbedachte rade zal dat wel helemaal onmogelijk zijn.
Het misbruik van een wethouder van meisjes die zich noodgedwongen (door verslaving en/of dwang van buitenaf) op straat prostitueerden gaat ook heel ver maar bevindt zich naar mijn gevoel toch in een iets andere categorie dan een moord.
Ik kan me heel goed voorstellen dat veel mensen Oudkerk daar nooit meer los van kunnen/willen zien, maar ook dat Oudkerk zich daar niet voorgoed bij wenst neer te leggen.

Roman Kent

Tympaan

Superlid
Superlid
Antw.: 29872
Vr Jun 08, 2018 9:53 am Reageer met quote

Het vertrouwen in de politiek is bij de gemiddelde burger al bijna tot nul gereduceerd. Als er dan ook nog eens figuren met een 'verleden' in beeld komen is het helemaal wel gedaan met dat vertrouwen.
Ik begrijp die man zelf trouwens niet eens. Bij elk verkeerd woord dat hij zegt zal hem dat verleden weer voor de voeten geworpen worden. Ik zou. als ik hem was, juist zoveel mogelijk in de luwte blijven...

Faber quisque fortunae suae

Keesvi

Superlid
Superlid
Antw.: 15530
Vr Jun 08, 2018 11:42 am Reageer met quote

Ik kan de openheid van Rob Oudkerk over zijn faux pas wel waarderen maar die kleven aan hem en zullen hem zonder twijfel hinderen bij het uitvoeren van het ambt van burgemeester, hoezeer hij dat ook anders zou willen. Zijn streven getuigt van een niet accepteren van dat voldongen feit en helaas ook tegen hem. Jammer, maar het zij zo.

“Niemand wordt geboren met haat voor een persoon met een andere huidskleur, achtergrond of geloof." (Nelson Mandela)
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage

Pagina 1 van 1

Plaats reactie