Let op vakantiegangers; zelfrijdende auto's
Filosofie & wetenschap
Plaats reactie

theDon.1

Superlid
Superlid
Antw.: 3662
Do Mei 17, 2018 12:25 am Reageer met quote

Wat ben ik blij dat ik niet naar Frankrijk op vakantie gaat.
Ik zou mijn leven op de weg liever niet in gevaar brengen.
De techniek is nog steeds niet betrouwbaar en nog lang niet zo ver om op te vertrouwen.

Als u volgend jaar met de auto naar Frankrijk gaat: niet schrikken. U kunt worden ingehaald door een auto zonder chauffeur.

Vanaf 2019 rijden er op de Franse snelwegen zogeheten ‘zelfrijdende auto’s’. ,,We beginnen in héél Frankrijk met experimenten met compleet autonome auto’s, dus zonder dat ook maar iemand achter het stuur zit’’, aldus minister van Economische Zaken Bruno Le Maire

Lees verder; klikkie

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Advertentie

Tympaan

Superlid
Superlid
Antw.: 29872
Do Mei 17, 2018 10:15 am Reageer met quote

Er is één voordeel; je krijgt meer schroot en minder slachtoffers...
Ik vraag mij alleen af wat het voor zin heeft om mijn auto naar Frankrijk te sturen en zelf thuis te blijven..

Laughing Very Happy

Faber quisque fortunae suae

NicolaasP

Superlid
Superlid
Antw.: 6072
Do Mei 17, 2018 4:42 pm Reageer met quote

Als je die auto naar Frankrijk stuurt, waarom zou je dan niet meereizen als inzittende?

'Hate is never right, and love is never wrong.'

Roman Kent
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage

l.rozewater

Superlid
Superlid
Antw.: 3022
Do Mei 17, 2018 5:01 pm Reageer met quote

Ik denk dat de kans op een aanrijding met een zelfrijdende auto, kleiner is als met een auto die bedient word door een chauffeur die 14 uur achter elkaar rijd om geen dag te missen op z,n besproken camping plaats.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail

Tympaan

Superlid
Superlid
Do Mei 17, 2018 7:28 pm Reageer met quote

Tja, ik kan ook zeggen dat de kans op een aanrijding kleiner is met een chauffeur die in goede conditie verkeert dan met een computer die telkens storingen heeft....

En als ik toch in die auto zit, houd ik net zo lief zelf het stuur maar vast. Want ik geloof nooit dat je op je gemak op de achterbank ga liggen.

Op zee varen met de automatische piloot is helemaal prima. Maar je blijft te allen tijde zelf verantwoordelijk. En dat zal met de auto ook wel zo blijven..

theDon.1

Superlid
Superlid
Do Mei 17, 2018 7:54 pm Reageer met quote

Je zal in de zelfrijdende auto zitten op de snelweg en hij stopt ineens en je ziet "een ogenblik geduld, er is een update, start de auto opnieuw op". Laughing Laughing

Tympaan

Superlid
Superlid
Do Mei 17, 2018 7:56 pm Reageer met quote

Laughing Laughing Laughing

Ik moet er niet aan denken...

Very Happy

theDon.1

Superlid
Superlid
Vr Mei 18, 2018 6:23 pm Reageer met quote

Bert- schreef:
Het probleem van het appen achter het stuur wordt hiermee wel opgelost.

Maar het is nog veel te vroeg om al een goed oordeel te kunnen vormen wat betreft veiligheid. De testfase eerst maar eens afwachten en aan de hand van de resultaten krijgen we pas meer inzicht.

Dat appen wordt idd opgelost, je kan dan thuis via een app je auto besturen mist er geen storingen zijn.
Je kan testen wat je wil maar je blijft afhankelijk van weersinvloeden vwb de ontvangst en daardoor zal het altijd onveilig blijven.

Pagina 1 van 1

Plaats reactie