Experts: gebruik geen Chinese rommel als oplader
Computer, apps, software, tablet & smartphone
Plaats reactie

theDon

Superlid
Superlid
Antw.: 1227
Di Nov 07, 2017 7:27 pm Reageer met quote

Een waarschuwing voor het laden vaan je telefoon en/of tablet.
Nu waarschuwt men voor Chinese laders.
Het gekke is dat als ik alle meegeleverde laders van mijn telefoons en tablet controleer, staat er overal op "made in China".

Verbazing alom over de waarschuwing van de Nederlandse brandweer vandaag: laat je telefoon of tablet 's nachts niet aan de lader hangen. Want: dat doen we toch allemaal? Hoe moet het dan wel? Drie vragen.

Lees verder; klikkie

Soms zie ik het anders als een ander en gelukkig maar, anders zou het een saaie boel worden op de wereld als iedereen hetzelfde ziet.
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Advertentie

barth.

Stamgast
Stamgast
Antw.: 915
Di Nov 07, 2017 8:24 pm Reageer met quote

theDon schreef:
Een waarschuwing voor het laden vaan je telefoon en/of tablet.
Nu waarschuwt men voor Chinese laders.
Het gekke is dat als ik alle meegeleverde laders van mijn telefoons en tablet controleer, staat er overal op "made in China".

Verbazing alom over de waarschuwing van de Nederlandse brandweer vandaag: laat je telefoon of tablet 's nachts niet aan de lader hangen. Want: dat doen we toch allemaal? Hoe moet het dan wel? Drie vragen.

Lees verder; klikkie

Ik laat die opladers zelf nooit de hele nacht in het stopcontact zitten. Ik gebruik ze wel maar dan alleen als ik er bij ben of in de buurt ben. Niet als ik ga slapen.

Maar.... ik heb thuis ook een Poweroak K2 50.000 mAh powerbank. En die kan ik wel sínachts opladen als ik dat wil, want die schakelt zich netjes uit, zowel bij het opladen als hij vol is, maar ook bij de afname als ik daar dingen aanhang om op te laden en die vol zijn. Hij gaat zelf uit als er geen stroom meer loopt.

Die accu heeft met die 50.000 mAh theoretisch genoeg om zelfs een laptop mee op te laden. Mijn Ipad kan ik er vele keren mee laden.
Die Poweroak heeft 6 uitgangen om dingen op te laden, 4 USB uitgangen en nog een uitgang van 12 volt en een van 20 volt. Mijn ipad kan ik sínachts dus wel aan die accu hangen als ik hem sínachts moet opladen.

Ik heb dus ook nog een buffertje waar ik stroom kan uithalen.

Trend atmosf. CO2 (Mauna Loa)
25 jaar geleden: 356 ppm, 10 jaar geleden: 384 ppm, nu: 407 ppm

theDon

Superlid
Superlid
Antw.: 1227
Di Nov 07, 2017 11:19 pm Reageer met quote

Barth, dat is mooi maar alle dingen schakelen uit als de accu vol is.
Je voelt dat aan de lader, als ze laden worden ze warm maar als het app. vol is, schakelen ze uit, zo hoort het tenminste.
Als ze niet uitschakelen, krijg je problemen, daar gaat het om.
Ikzelf, laad nooit iets op als ik er niet bij ben, wat het ook is.

Soms zie ik het anders als een ander en gelukkig maar, anders zou het een saaie boel worden op de wereld als iedereen hetzelfde ziet.

Pagina 1 van 1

Plaats reactie